Plattelanders

Het plattelandersgezin Van Bergeijk is medio augustus 2007 naar Amerika verhuisd...

zaterdag 1 maart 2008

Bootje varen....


Ik (Adam) heb besloten om ook maar eens wat aan de weblog te doen, een stukje schrijven dus.

Sinds Sarah aan het kruipen is doen we een hele hoop nieuwe spelletjes met haar. Ik speel vooral veel verstoppertje met haar. Dit is hoe ik dat doe:
Ik zorg ervoor dat Sarah naar me kijkt (meestal lukt dat wel).
Ik kruip naar de andere kamer.
Sarah kruipt achter me aan, omdat ze weet dat we dan lol gaan maken (daar heeft ze ook nog gelijk in).
Als ik in de kamer ben, verstop ik me snel ergens (als ik bijvoorbeeld in Sarah's kamer ben, verstop ik me achter haar bed).
Daarna komt Sarah binnenkruipen (soms komt ze letterlijk binnenvallen).
Ik maak wat geluiden zodat ze me makkelijker kan vinden.
Als het goed is, zal Sarah me dan vinden.
Soms verstopt Sarah zichzelf; ze kruipt de gang in, en via de gang komt ze in badkamer 1 (we hebben drie badkamers), Marieke & Laura's slaapkamer of in de slaapkamer van pap en mam. Ze kruipt alleen nooit haar eigen kamer in (tenzij we verstoppertje aan het doen zijn en ik daar naar binnen kruip). Ze kruipt vooral graag badkamer 1 in. we hebben de deur daar nogal eens dicht moeten doen, omdat dat de badkamer van Marieke en Laura is. Als die net in bad geweest zijn liggen de vieze kleren overal , behalve in de wasmand. Tis natuulijk niet zo fris om Sarah daar aan te laten zitten. Ben toch maar blij dat ik beneden douche. Daar heb ik mijn eigen badkamer. :-)




De kreek is weer normaal, dus er valt volop te spelen. We zijn wat aan het graven geweest, en hebben daardoor een kanaal gemaakt (foto). De echte kreek loopt langs de andere kant van het "eiland". Het stroomde goed, dus besloot ik om wat bootjes to maken van lego en op die manier een race op het water te houden. Het lukte aardig goed (voor het rode bottle tenminste, omdat die op een speedboot leek. De blauwe boot was meer een onderzeeboot en de gele boot, de zeilboot, kwam telkens vast te zitten). Ik ben ook nog wat verder stroomafwaarts gegaan, om de bootjes daar te laten varen. Met lieslaarzen ben je op sommige plekken de kreek zo over. Natuurlijk stikte het daar weer van de golfballen. De kreek ligt naast een golfbaan, en er waren nog mensen aan het golfen.


Ook leuk is de dat we een eigen bioscoop hebben. We hadden een beamer gekocht, en dat werkte perfect met de gigantische boxen die met de container waren binnengekomen. Eerst stond de beamer op een van de boxen, maar nu heeft pap hem aan het plafond opgehangen.
Ons huis is intussen een digitaal netwerk. We hebben al miles kabel getrokken. Van het "centrum" naar mijn computer, de printer, de beamer, de computer boven, etc etc...... Wel handig want dan kunnen we een spel doen op de computer, terwijl de beamer als beeldscherm werkt. Dat is groter dan welk flatscreen dan ook...
Marieke en Laura willen heel graag een WII. Die kun je ook op de beamer aansluiten. Dan kun je een wedstrijdje tennis spelen, waarbij je de afstandsbediening gebruikt als racket.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Ummericun nefjoe,

Wat kan je toch leuk schrijven; in gedachten hebben wij ook verstoppertje met Sarah gespeeld en ons hoofd afkeurend geschud over die slordige badkamergewoontjes van je zussen. Hier is een WII ook zeer begeerd, maar de financiƫn van de broertjes zijn (ook als alle spaarpotten daarvoor worden geleegd, wat zij gerust zouden doen) bij lange na niet toereikend. Bovendien hebben wij, zoals je denk ik nog wel weet, zo'n ouwerwets TV'tje dat het de vraag is of je dan veel plezier beleeft met WII. Weet je trouwens dat er al flatscreens zijn gesneuveld bij het tenissen met WII? Zeg maar alvast tegen je zussen. Koen is de laatste tijd zijn vriendschap met het buurjongetje weer aan het aanhalen. Zou dat komen omdat de buren een WII hebben???? Groetjes van alle Wiggens.

Cees & Carlien zei

Onze XBOX 360 is jou nog niet vergeten. De race prestaties liggen nog vers in het geheugen.

Groeten uit Canada :)