Plattelanders

Het plattelandersgezin Van Bergeijk is medio augustus 2007 naar Amerika verhuisd...

zondag 9 september 2007

zaterdag-bomendag


Zaterdag is bij ons bomendag. Bomen omzagen, takken afvoeren en aanmaakhoutjes en stammetjes voor de open haard zagen en stapelen. Omdat de tuin nogal verwilderd is, was een kettingzaag een van de eerste aankopen. De bomen die te dichtbij het huis staan, gaan er het eerst aan. De boom die Jaap vandaag uitgekozen had, gaf de hele dag werk voor hem en de kinderen. De kinderen werken zich aardig in het zweet want Jaap geeft ze een dollar per uur. Die regel heeft hij na vorige week ingevoerd toen Marieke de hele dag geholpen had met het ruimen. Ondanks dat het warm weer was, wist ze niet van ophouden. Laura deed ook een duit in het zakje. Adam keek aardig sip want hij had die dag op de computer een dierentuin voor dinosaurussen ontworpen en daar kreeg hij geen dollars voor! Hij had zijn lesje geleerd, vandaag was hij de harde werker en kon 7.5 dollar opstrijken. Marieke vond dat ze wel genoeg geld had en deed het wat kalmer aan. Laura is berekenend, ze hield de stand gedurende de dag bij voor iedereen en checkte tussendoor bij Jaap of hij het met haar eens was. Gelukkig konden Jaap en de kinderen het eens worden over de eindstand.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Een hijtje/heitje voor een karwijtje..
Hé wat grappig die bomendag. Dinand was er zeer van gecharmeerd!
Bij ons is zaterdag karwijtjesdag sinds de schoonmaakster heeft opgezegd. De jongens zijn zeer gemotiveerd, vragen of er na het kamer opruimen niet nog wat karwijtjes zijn.. Ook mijn rondslingerende laarzen werden terloops netjes opgeruimd. Of er nog oud glas was en of de schoenenkast nog even opgeruimd moest worden? Fascinerend welk een edele eigenschappen in ons grut verborgen blijken te zitten. Of is het uiteindelijk je reinste materialisme? Ik hoorde dat de buurvrouw Noud -die haar stoep aan het vegen was- vroeg of hij soms voor iets speciaals spaarde... Ja, voor een play station... Ik zie uit naar de volgende zaterdag!
Groetjes, van Wiggensschoonmakers

Unknown zei

En zo zit je voor je het weet tussen de slangen. Het kan verkeren... Ik hoorde van Jaap's vader en moeder dat Jaap een baan bij Agco heeft gekregen. Prachtig en wat een kans! Yvonne en ik wensen jullie allemaal veel succes. Het zal veel aanpassingen vragen, denk ik zo. Maak er wat moois van. En om het meteen maar over werk te hebben; Jaap, ik heb een paar isobus-vraagjes. Hoe kan ik het beste contact opnemen? Met andere woorden op welk adres kan ik je mailen?

Groeten,

Gertjan Zevenbergen
www.koekendorp.nl

Anoniem zei

hoi adam ik ben het Marnix Lukasse van de koepelschool. is het leuk? en wat is je email adres????? gr.marnix lukasse

Anoniem zei

Hallo allemaal,

Leuk om langs deze weg eens iets van jullie te zien en te lezen!

Het is toch wel een heel avontuur, zeker met slangen en ander ongedierte...
Maar taal, maten en gewichten is minstens zo spannend.

Fijn dat jullie in de gemeente zo opgenomen worden.

Hopelijk hebben jullie gauw je huisraad (incl. speelgoed).

We hebben de blogsite gevonden via Peter van der Vlugt, die we toevallig tegenkwamen bij het uitzwaaien van het schoolreisje.

Hebben jullie ook email?
P.S. tante Ria wil de Bronnieuws naar jullie opsturen omdat Marieke in de verjaardagskalender was vergeten....

Groetjes,
Jacques, Tineke, Jaco, Fokke en Marit

aron zei

hoi allemaal,

ik heb jullie mail aan marnix doorgegeven

doei aron