Plattelanders

Het plattelandersgezin Van Bergeijk is medio augustus 2007 naar Amerika verhuisd...

zondag 23 september 2007

Schoollevens


Op een dag ging ik (Adam) naar mijn kluisje op school om mijn spullen te pakken. Lily, de schoolhond, kwam naast me zitten. Ze wil dan aandacht dus ik gaf haar een aai over haar kop. Toen legde ze haar hoofd op mijn knie, want ze vond het gezellig. Nadat ik haar weer geaaid had, deed ze haar poot omhoog om een pootje te geven. Dat noemen ze hier 'shake'. Dus 'Lily, shake', betekent niet hond schudden, maar pootje geven.

Met art zijn we met een projekt bezig. We moeten een schematisch overzicht maken van de bouw en werking van een cel, waarbij we allerlei materialen mogen gebruiken. Ik moet de chloroplast en vacueles maken, dat zorgt ervoor dat de plant groen is en energie uit zonlicht kan halen. En vacueles zijn lege ruimtes waar de cel dingen in op kan slaan, bijv. water en energie verpakt in vloeistof. Ik heb er groene dekseltjes van Sarah's potjes fruit voor gebruikt, groene loops (cornflakes) en plastic zakjes. Ik vind het een leuk projekt omdat we creatief moeten zijn.


Ik (Marieke) vind het leuk om met mijn vriendinnetjes: Anastasia, Abigail en Jessica de tot- tot-train te doen. Dat is als treintje van de glijbaan afglijden. En ik heb plezier met Brandon, hij schiet gummetjes in de printer, als de juf niet kijkt.
Tussen de middag gaan we lekker eten, alle kinderen eten op school. De lekkerste maaltijd vind ik kipnuggets, chips, nectarines, mais en boontjes.


Ik (Laura) vind het eten en het buiten spelen het leukste van school. Ik speel pakkertje met mijn vriendinnetjes: Laureen en Lydia. Dan zeggen we 'come and get me'. Op de foto zie je mij met meester Duffy (hoofd van de school), hij zegt bij de ingang tegen iedereen goedemorgen en zwaait 's middags iedereen weer uit. Hij komt ook in de klas 'goedemorgen' zeggen, wij antwoorden dan monotoon in koor 'good morning mister Duffy'. Dat waren de eerste woorden die we op school leerden. Als je het op een rare toon zegt, moet je het over doen, dat is in onze klas nog niet gebeurd, maar bij Marieke wel. Marieke was niet de boosdoener, maar een jongetje uit de klas.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo beste plattelanders,

bedankt voor jullie verhuisbericht! We wensen jullie fijne tijden op de nieuwe plek, met weinig rare beestjes en veel lieve mensen en nieuwe vrienden. En succes met de bomen.

Lieve groeten uit Noorwegen,
Rhesa, Zsanett en Lotte