Plattelanders

Het plattelandersgezin Van Bergeijk is medio augustus 2007 naar Amerika verhuisd...

maandag 3 december 2007

Muziek en de Sint

Drie keer raden wat Marieke speelt: jawel Sinterklaasliedjes! Vorige week zaterdag zijn we naar een muziekwinkel in Wichita gegaan en we hebben goed kunnen shoppen: Marieke een dwarsfluit en Jaap een gitaar. Uit een doos kwam een oud lesboek van mij met Sinterklaasliedjes, dus we zijn helemaal bij de tijd. Marieke en Laura volgen de gebeurtenissen van Sinterklaas via internet en hebben zelfs een keer hun schoen gezet, met resultaat. 't Moet wel een turbo-stoomboot zijn die daar achter zit. Van Laura mocht die avond de houtkachel niet aan, want hoe kan Zwarte Piet door een hete schoorsteen? Tegen die kinderlogica valt weinig in te brengen. Buiten de deur is niets te merken van 5 december, men is hier druk met voorbereidingen voor het Kerstfeest.

Ik ga nu proberen om muzieklessen te regelen voor Marieke. Vanaf volgend schooljaar kan ze op school muzieklessen krijgen, maar dat is met veel leerlingen en verschillende muziekinstrumenten tegelijkertijd. Het zou fijn zijn als ze van januari tot de zomer les kan krijgen van een dwarsfluitleraar/lerares.
Laura heeft het al jaren over vioolles en heeft in de winkel ook op een viooltje mogen spelen: 1/8 viool(tje). Dat wordt jarenlang een viool huren, want pas rond haar 12e jaar zijn haar armen lang genoeg voor 'een hele viool'? Zelf heb ik op twee violen gespeeld, maar ik ga nog een keer terug om meer violen uit te proberen. Er is een groot verschil in klank en prijs.

Jaap heeft zijn oude muziek-lesboeken weer opgezocht en probeert de draad ook weer op te pakken. Adam is druk op de piano aan het oefenen voor een kerstuitvoering.
En Sarah zong vanmorgen op geheel eigen wijze een deuntje mee in de kerkdienst. Niemand die er zich aan stoort, in tegendeel het levert haar veel vertederende blikken op.

1 opmerking:

Cees & Carlien zei

Hoi hoi,

Leuk hoor lekker muziek maken. Ik heb mijn gitaar uit Nederland meegenomen en hier heb ik inmiddels weer een electische gekocht. Goed voor de decibels.
Carlien heeft op haar beurt een keyboard in huis gesleept, dus mochten jullie deze kant op komen dan kan er gepingeld worden.