Plattelanders

Het plattelandersgezin Van Bergeijk is medio augustus 2007 naar Amerika verhuisd...

donderdag 18 oktober 2007

Hoe het in Amerika is?


Hoe het in Amerika is?

Het is best leuk in Amerika, met de buurkinderen kan ik heel veel spelen. Ik speel vaak buiten of bij de buren of bij ons in huis. We spelen met Little Ponies, een jungle-land en grote paarden en poppen voor op de paarden. Er zijn twee zwarte en een wit paard. We mogen ook op de schommels van de buren en we spelen in de kreek. In de kreek gaan we vissen vangen en we leggen de vissen op een plankje. Ik heb al veertien vissen gevangen.

Ik heb in de klas al 3 vriendinnen, ze heten Telja, Laureen en Lydia. Het eten is erg lekker. Soms krijgen we chips. Ze hebben buiten een heel leuk speeltoestel, een kasteel en drie leuke glijbanen. Een brede, een gekrulde en een soort scheve buis die heel stijl is. Mijn juf heet Mss. Heinrichs. Ze doen ook weleens spelletjes op school en we gymen elke dag. We hebben een muziekklas. In de zaal liggen matjes waar je op kunt zitten als Mss. Roth een verhaal vertelt. Ik vind het verhaal over paarden leuk. We kunnen ook naar de bibliotheek om nieuwe boeken te zoeken. Daar kijken we ook weleens televisie.

Vandaag hadden we een tornado-oefening. De juf deed de ramen dicht, de gordijnen dicht en de deur op slot en de lichten uit. We deden de oefening in de klas, want de juf had geen zin om naar de kelder te lopen (tornado shelter). De juf zei dat je niet naar de kelder mag rennen. En het is donker in de kelder. Je moet er wel lang zitten, maar het zal wel moeten, anders gaat het niet goed. Je moet er blijven tot de tornado over is. Mr. Duffy zei toen dat de lichten weer aan mochten, de deur van slot en de gordijnen open. De eerste keer dat we de oefening deden moest ik bij Marieke blijven, zodat Marieke het kon uitleggen. Anders was ik misschien bang geworden, want het is wel raar.
Mister Duffy heeft ook weleens voor politie gespeeld, hij had een pak aan met een masker op. We moesten het alarmnummer leren: 911. Er was ook een politiehond bij. De hond heette Sparky, dat stond op de gele politiepet die hij op had!

En zo zie ik er nu uit: twee voortanden eruit, een grote-mensentand kun je al zien (ik kon echt geen maiskolven eten dit weekend), een roze bril om goed te kunnen lezen en korter haar. Volgens Adam een total make-over. En Marieke verloor haar hoektand gisteren, Adam vorige week een kies en Sarah heeft haar eerste tandje: links onder.

1 opmerking:

Anoniem zei

hey!

heel erg bedankt voor jullie kaartje. zie dat jullie al redelijk kunnen wennen in amerika. mis het wel een beetje bij jullie oppassen. dus kom nog wel keer naar jullie toe om even op te passen.

met mij gaat het verder ook goed loop nu stage dus dat is 40 uur per week werken. maar bevalt me goed. verder skimboard ik ook veel als jullie niet weten was het is deze link: http://www.youtube.com/watch?v=a7pgrp5kyGc ik skimboard in het rood misschien kan het wel in jullie kreekje. dan kom ik ook wel keer les geven.

hoop snel weer wat van jullie te horen. Arjan_1986@hotmail.com lees ik altijd.

tot ziens.